برگزیت و آرامش قبل از طوفان!

بندر دوور

شکست قطعی برگزیت

شرکت های ترابری، حمل و نقل هوایی را جایگزین حمل و نقل زمینی کردند.

 آخرین هفته تعطیلات به مرزها این اجازه را می دهد تا قوانین جدید را پیاده کنند.

آخرین روزی که انگلیس شکست خود را در مقابل اتحادیه اروپا پذیرفت، بندرها از کامیون ها خالی شده، کالاها بدون مشکل به سمت مقصد حرکت  کردند و قفسه های فروشگاه های مواد غذایی نیز به خوبی ذخیره خود را تامین کردند.

همچنین، مشاغلی که هر روزه به کالاهایی با ارزش 1.2 میلیارد پوند (1.6 میلیارد دلار) متکی هستند، و از مرزها برای ترابری کالاهای خود استفاد می کنند نیز هیچ شانسی ندارند. شکست برگزیت واقعی است.

شرکت ها در بررسی و آماده سازی مسیر ها و گزینه های جایگزین برای مسیر شلوغ کانتینرها از طریق کانال انگلیس بودند، که فرانسه هفته گذشته به طور غیر منتظره مرز خود را با استناد به شیوع سریع Covid-19 در انگلیس برای دو روز بست. این اختلال، هشداری برای هرج و مرج احتمالی با پایان یافتن دوره گذار برگزیت، در بندر داورDover) )  بود.

بندر دوور نیز در نهایت برای شکست برگزیت و آینده بدون برگزیت آماده می شود. در همین روند، شرکت های تدارکاتی تلاش مضاعفی برای کاهش فشار بر نقل و انتقال زمینی کامیون ها، افزایش محموله های هوایی، کشتی های کانتینری و محموله های هوایی دارند. با فرا رسیدن سال نو و در این آخر هفته طولانی، نگرانی های هفته گذشته کاهش یافته است. این بندر و کاربران آن، این فرصت را خواهند داشت که شرایط گمرک را در مرزهای آزاد سابق محیا کنند.

ریچارد بالانتان، رئیس اتحادیه بنادر انگلیس، اعلام کرد: “حداقل در چند روز اول شرایط آرامی را شاهد خواهیم بود.” “اگر مواردی وجود داشته باشد که افراد بخواهند بدون مستندات صحیح مراجعه کنند، بهتر است که بعد از روز های اول رخ دهد.”

بندر دوور همچنان مهمترین پیوند انگلیس با اتحادیه اروپا و بزرگترین شریک تجاری این کشور است. با این وجود، میزان بارگیری ها از سال رای گیری برگزیت، بر اساس داده های وزارت حمل و نقل به طور مداوم کاهش یافته است – از 2016 تا 201T9 14 درصد کاهش یافته است-. در همین حال، سایر بنادر نیز تجارت خود را گسترش داده اند: میزان بازدید لیورپول 7.6٪ و اندن میدوی (Medway London) 43% افزایش یافته است.

اجتناب از بندر دوور

سوال بی پاسخ این است که در هفته ها و ماه های آینده چه اتفاقی می افتد. با خروج انگلیس از بازار واحد، یک سری مقررات و قوانین جدید در گمرک ایجاد می شود که می تواند تهدیدی در جریان آزاد تجارت بوده و هزینه های تجارت برای هر دو طرف واردکننده و صادر کننده  افزایش می یابد. طبق گفته مقامات بندری و موسسات تدارکاتی، انتظار می رود روند حرکت به سمت سایر بنادر و حمل بار هوایی افزایش یابد.

حجم کانتینرهای در حال تردد بین بندر تیلبری (Tilbury)، در رودخانه تیمز در شرق لندن و بندر زیبرگ (Zeebrugge) در بلژیک، در ماه دسامبر یک پنجم افزایش یافته است زیرا شرکت ها به دنبال گزینه هاب مناسب دیگر هستند.

چارلز هاموند، مدیر اجرایی صاحب تیلبری ( Tilbury)، با تغییر پویایی صنعت ترابری، و بیماری همه گیر ویروس کرونا اعلام کرد: “حمل بار بدون همراه” پاسخ تعدادی از سوالات و تقاضای زمان کنونی است.

کشتی کانتینر

یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل کالا در اروپا، Kuehne + Nagel International AG، حمل و نقل برخی کالاها را از کامیون ها به کشتی های کانتینری انتقال داده است. این شرکت پس از اجرای نرم افزاری که ترخیص کالا از گمرک را آسان تر می کند، همچنان از طریق کشتی های رول-کامیون در حال انتقال کالا از طریق کانال مانش است. سخنگوی این شرکت، دومینیک نادلهوفر، گفت که به دلیل روشهای جدید، مقدار مدارک 5 برابر شده است.

 

برای مطالعه سایر اخبار مربوطه، با ما همراه باشید:

اینستاگرام💎

https://www.instagram.com/toptradersnews/

 

یوتیوب💎

https://bit.ly/Toptradersnews

 

تلگرام💎
http://t.me/toptradersnews

منبع: Bloomberg

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه! توجه!

کاربران گرامی از این پس میتوانند سفارش های اکانت tradingview premium و شماره های مجازی google voice و کیف پول های سخت افزاری را در سایت iraniantraders.ir که خدمتی دیگر از مجموعه امیر امینی میباشد انجام دهند.

مشاهده سایت ایرانیان تریدرز